Tego trudnego zadania podjęła się dr Małgorzata Iwanowicz, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego - dr nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki; bibliofil, członek Łódzkiego Towarzystwa Przyjaciół Książki; poetka tomy: W oczekiwaniu, Biała mysz, autorka kilkudziesięciu książek edukacyjnych z zakresu ortografii, praktycznej stylistyki, słownictwa i frazeologii (np. seria: Sztuka pisania wypracowań, podręczniki: Mistrz ortografii, Słownictwo i frazeologia w szkole – współautor Edward Polański), książek naukowych (Sprawność ortograficzna uczniów. Teoria i badania własne), słowników (Bajkowy słownik ortograficzny dla dzieci) i wielu artykułów.
Dr Małgorzata Iwanowicz posiada własny ex libris.
Autorka od lat poszukuje skutecznych metod kształcenia językowego, zwłaszcza w zakresie zdobywania przez uczniów kompetencji ortograficznej oraz wypowiadania się w różnych formach. W obszarze jej naukowych dociekań znajdują się takie dziedziny jak stylistyka, psycholingwistyka, kultura języka i współczesne językoznawstwo.
W czasie spotkania młodzież miała okazję obiektywnie ocenić stan swojej wiedzy tuż przed egzaminem, a także powtórzyć i utrwalić wiadomości o dłuższych formach wypowiedzi i pismach użytkowych. Dr Małgorzata Iwanowicz udzieliła również wielu cennych wskazówek dotyczących analizy dzieła sztuki.
Wypowiedzi uczniów po spotkaniu::
Uczennica klasy III E
-Pani dr Iwanowicz w przystępny i zrozumiały dla wszystkich sposób omówiła z nami warsztatową stronę pisania rozprawki, ogłoszenia, zaproszenia oraz opisu dzieła sztuki, który spędza sen z oczu niejednemu uczniowi.Podobało mi się, że w taki bezstresowy i dowcipny sposób zachęcała nas do aktywnego udziału w zajęciach oraz motywowała nas do pracy nad sobą, do podejmowania prób tworzenia własnych tekstów.
Uczeń klasy III E:
-Fajne spotkanie. W życiu nie pomyślałbym, że może mnie to zaciekawić.
-Według mnie to spotkanie było bardzo ciekawe. Pomogło nam przypomnieć sobie zasady pisania rożnych form wypowiedzi przed egzaminem gimnazjalnym. Myślę, że informacje zdobyte od Pani doktor przydadzą mi się w dalszej edukacji.
Uczennica klasy III D:
-Pani Iwanowicz z pasją i w przystępny sposób poprowadziła zajęcia, które dotyczyły zawiłości pisania rozprawek i pism użytkowych.
Uczennica klasy III C
-Podobało mi się, że była to taka inna forma przekazania nam trudnych treści w przystępny sposób. Bardzo ciekawa była dyskusja na temat:"Samochód czy rower, który z nich jest lepszym środkiem transportu?", w czasie której gromadziliśmy argumenty i formułowaliśmy wnioski i świetnie się przy tym bawiliśmy. Była to bardzo potrzebna i ciekawa lekcja, która przyda się wielu z nas, bo egzamin już niebawem.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?