Po zakończeniu prac prowadzonych na trasie S8, wzdłuż drogi utworzono tzw. drogi serwisowe, czyli dojazdowe. Jednak na nowo utworzonych rondach brakuje oznakowania kierującego przyjezdnych do mniejszych miejscowości i wiosek. Mieszkańcy znają teren i wiedzą, którędy jechać. Nie lada problem pojawia się wtedy, gdy ktoś obcy próbuje trafić pod właściwy adres.
– Najczęściej gubią się kurierzy i kierowcy tirów, którzy chcą dojechać do jakiejś firmy. Po kuriera muszę wyjeżdżać do Rawy. Natomiast kierowcy ciężarówek dojeżdżają do końca serwisówki i nagle stają, bo nie ma dalej asfaltu, a droga się skończyła. Z kolei później nie mają jak zawrócić – opowiada pani Małgorzata. – Poza tym samochody, jadące S8, oślepiają kierowców z serwisówki i odwrotnie. Na tym odcinku nie są założone „antyoślepiacze”. Na jezdni nie ma namalowanych żadnych pasów, które dawałaby jakąś orientację w nocy dla kierowców, gdzie się kończy droga, a gdzie zaczyna rów – dodaje kobieta.
Problemem zajęła się gmina Rawa i kwestię oznakowania dróg skierowała do wydziału bezpieczeństwa ruchu drogowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że trasa S8 przecina niektóre miejscowości na dwie części, a wysokie ekrany skutecznie wszystko zasłaniają.
– Wielu kontrahentów ma problem z odnalezieniem firm, które często są zasłonięte przez ekrany. Chcemy, żeby na rondach i zjazdach umieścić tablice z lokalizacją tych miejsc. Poza tym wnioskujemy o oznakowanie białymi liniami dróg serwisowych – mówi Krzysztof Starczewski, wójt gminy Rawa.
Generalna Dyrekcja ma przeanalizować sprawę.
– Planujemy uzupełnienie oznakowania. Przy zjeździe w prawo z ronda rozważamy ustawienie drogo-wskazu na Leopoldów oraz umieszczenie na wyspie drogowskazu strzałowego do firmy Metalbud. Na drodze serwisowej zamierzamy namalować linie krawędziowe. Cały układ komunikacyjny jest skomplikowany, ale na pewno coś się zmieni – informuje Maciej Zalewski, specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA w Łodzi.
Gmina dostała już pozwolenie na budowę 180-metrowego odcinka drogi Podlas – Leopoldów, co umożliwi połączenie z drogą serwisową. Na razie zamiast asfaltu droga utwardzona jest destruktem.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?