Obsługa sklepu w Rawie stanowczo odmawiała przyjęcia reklamacji

Anna Popłońska
Pani Ewa kupiła wnuczce buciki, które po tygodniu się popsuły. Musiała kupić nowe
Pani Ewa kupiła wnuczce buciki, które po tygodniu się popsuły. Musiała kupić nowe Anna Popłońska
Pani Ewa, mieszkanka Rawy Mazowieckiej, nie może zrozumieć zachowania sprzedawczyń w sieciowym sklepie obuwniczym.

Kobieta kupiła buciki dla wnuczki, która ma rok i osiem miesięcy. Zapłaciła za nie 49,99 zł. Dziewczynka w nowych butkach chodziła tydzień. Nie zdążyła wyjść w nich na podwórko ani razu, a buty już się zepsuły. Mimo tak krótkiego okresu użytkowania, zaczęła się wycierać i pękać wewnętrzna strona paska oraz zapięcie na rzepy.
- Poszłam do sklepu, aby złożyć reklamację - mówi nasza Czytelniczka. - W odpowiedzi usłyszałam, że reklamacja nie zostanie uznana. Ekspedientka stwierdziła, że to dziecko popsuło buciki, kiedy bawiło się ich zapinaniem i odpinaniem.

Zdaniem sprzedawczyni z tego też powodu towar nie podlega naprawie ani wymianie.
- Pani dodała również, że te buty nie są przeznaczone do chodzenia po domu - dodaje zdenerwowana rawianka. - Zostałam także pouczona, że wnuczka powinna chodzić w domu w lekkich pantofelkach...

Pani Ewa nie dawała za wygraną i stanowczo domagała się spisania protokołu reklamacji. Buty zostawiła w sklepie, a na odpowiedź musiała czekać, zgodnie z przepisami, 14 dni. Po tym terminie dostała odpowiedź. Odmowną. Kobieta nie zgadzała się z tą decyzją i raz jeszcze złożyła reklamację. Tym razem argumentów pani Ewy wysłuchał kierownik sklepu.

Reklamacja została spisana ponownie i klientka musi czekać kolejne 14 dni na odpowiedź.
Czy to wszystko musi tyle trwać, skoro zgodnie z ustawą o sprzedaży konsumenckiej, jeśli w pierwszym półroczu użytkowania towaru pojawią się wady, to uznaje się, że towar był wadliwy w momencie zakupu?
- Są bardzo duże kłopoty z uwzględnianiem reklamacji obuwia przez sprzedawców - przyznaje Tomasz Góraj, powiatowy rzecznik konsumenta w Rawie. - Takich interwencji mam najwięcej. Obuwnicze reklamacje nasilają się w okresie zimowo-wiosenym i jesienno-zimowym, co ma też zapewne związek z posezonowymi obniżkami cen - dodaje.

Aby złożyć reklamację, potrzebny jest dowód zakupu, czyli paragon lub wyciąg z banku oraz reklamowany towar.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji i obsługa sklepu nie powinna o tym dyskutować - mówi pracownik działu reklamacji sieci sklepów obuwniczych CCC. - Jeśli można usunąć wadę, to obuwie jest naprawiane bezpłatnie. Gdy jest to niemożliwe, wymieniamy towar lub zwracamy pieniądze.

Spadły ceny paliw z powodu epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
14 lutego, 06:56, Oburzona:

Wiesz co, ja byłam u Rzeczoznawców Maj i mogę Ci ich szczerze polecić. Naprawdę dobrze mi się z nimi współpracowało, a opinia przez nich napisana była bardzo fachowa.

Też polecam tych panów, naprawdę znają się na rzeczy :)

O
Oburzona

Wiesz co, ja byłam u Rzeczoznawców Maj i mogę Ci ich szczerze polecić. Naprawdę dobrze mi się z nimi współpracowało, a opinia przez nich napisana była bardzo fachowa.

G
Gość

Dziewczyny, a polecicie coś sprawdzonego? W necie jest tyle ofert, że można zgłupieć, a też mam problem z reklamacją...

D
Dora
10 lutego, 18:50, Oburzona:

Próbują zrobić z klientów idiotów, ot co. Kiedyś reklamowałam sandały, bo po pierwszym razie na nodze urwał mi się pasek, to też w odmowie dostałam, że były nieprawidłowo zapinane i to dlatego. To poszłam do własnego rzeczoznawcy, zaniosłam jego opinię razem z odwołaniem i musieli przyznać mi rację. Klienci wcale już nie są tacy bezradni jak kiedyś, już nie dadzą się tak łatwo zbyć.

Otóż to, też miałam podobną sytuację. Opinia dobrego rzeczoznawcy naprawdę moze wiele zdziałać.

O
Oburzona

Próbują zrobić z klientów idiotów, ot co. Kiedyś reklamowałam sandały, bo po pierwszym razie na nodze urwał mi się pasek, to też w odmowie dostałam, że były nieprawidłowo zapinane i to dlatego. To poszłam do własnego rzeczoznawcy, zaniosłam jego opinię razem z odwołaniem i musieli przyznać mi rację. Klienci wcale już nie są tacy bezradni jak kiedyś, już nie dadzą się tak łatwo zbyć.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3