Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Komunikacyjnej rewolucji ciąg dalszy: powstaje droga rowerowa na moście Grunwaldzkim [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach tworzenia udogodnień dla pieszych i rowerzystów w czasie pandemii powstaje droga rowerowa na moście Grunwaldzkim. To kolejny etap prac w ramach Tarczy dla Mobilności, które mają spowodować, że w czasie pandemii koronawirusa więcej przestrzeni będą mieli piesi i rowerzyści - kosztem ruchu samochodowego.

FLESZ - Przybędzie niemal 250 fotoradarów

od 16 lat

Droga dla rowerów powstaje na zewnętrznych pasach jezdni na moście Grunwaldzkim. Dzięki temu rowerzyści nie będą tam jeździć po dotychczas wyznaczonej ścieżce na chodniku i piesi będą mieć do dyspozycji większą przestrzeń. Z powodu stworzenia trasy rowerowej o jeden pas mniej będą mieć kierowcy samochodów.

Zmiany na moście Grunwaldzkim ujęte zostały w tzw. Tarczy dla Mobilności. W jej ramach wydzielono już drogę dla rowerów na ul. Wielopole i w związku z tym zmieniono tam parkowanie z ukośnego na równoległe do chodnika.

Przypomnijmy, że w ramach krakowskiej Tarczy dla Mobilności na początek ma zostać wydzielonych ok. 7 km tymczasowych dróg dla rowerów na pasach ruchu dla samochodów. Powstaną one na ul. Grzegórzeckiej, Wielopole, Dietla, Westerplatte - św. Gertrudy. Most Grunwaldzki ma stać się "lejkiem" ruchu rowerowego, gdzie spotkają się trasy od strony Ruczaju i ronda Matecznego.

W wielu miejscach, w których ruch rowerowy zostanie przeniesiony na jezdnie automatycznie ma się więc zrobić więcej miejsca dla pieszych, bowiem do ich dyspozycji dojdą drogi rowerowe - i tak będzie np. na moście Grunwaldzkim. Więcej przestrzeni dla pieszych zostanie też być wyznaczone na ulicy Mogilskiej czy Grzegórzeckiej.

Zmiany dotyczą też m.in. ul. Dietla - odcinka nie objętego remontem. Od ronda Grunwaldzkiego do ul. św. Stanisława oraz od okolicy skrzyżowania z ul. Starowiślną i Wielopole do ul. Grzegórzeckiej chodniki (także z wcześniej wyznaczonymi ścieżkami rowerowymi) zostaną udostępnione pieszym. Do dyspozycji kierowców będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na drugim wyznaczone zostaną ścieżki rowerowe i miejsca do parkowania.

Na ul. Grzegórzeckiej wyznaczona zostanie dwukierunkowa droga rowerowa po południowej stronie. Ruch samochodowy w stronę ronda Grzegórzeckiego będzie się odbywał po torowisku. Po północnej stronie ul. Grzegórzeckiej poszerzone zostaną ciągi piesze w newralgicznych miejscach.

W dalszej kolejności bardzo duże zmiany zaplanowano m.in. w rejonie Wawelu. Na ciągu ul. św. Gertrudy – Westerplatte powstanie dwukierunkowa droga rowerowa od strony Plant (na całej długości). Z tego powodu na wspomnianym ciągu wzdłuż Plant od ul. Dominikańskiej do ul. Lubicz będzie obowiązywać jeden kierunek ruchu dla samochodów po stronie wschodniej - w kierunku Dworca Głównego. Pozostały odcinek ma być dwukierunkowy, ale kierunek przeciwny zostanie wyznaczony po torowisku tramwajowym.

Na tym nie koniec. W okolicach Wawelu - od ul. Straszewskiego do ul. św. Gertrudy wprowadzona zostanie strefa zamieszkania z pierwszeństwem dla pieszych, którzy będą tam mogli chodzić całą szerokością jezdni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto