Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa Fabrycznego: Tunel nad podziemnym jeziorem [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczyński, (opr. dem)
Budowa Fabrycznego, wrzesień 2013
Budowa Fabrycznego, wrzesień 2013 Krzysztof Szymczak
Tunel prowadzący do Dworca Łódź Fabryczna nie będzie przebiegał tak głęboko jak palanowano. Wszystko przez podziemne jezioro, które znajduje się przy ulicy Niciarnianej. Tunel ma biec nad jeziorem a wiadukt na Niciarnianej będzie wyższy.

Mirosław Siemienic, rzecznik PKP PLK, w środę na placu budowy Fabrycznego powiedział, że termin zakończenia nie jest zagrożony. Budowa Fabrycznego zakończy się 28 lutego 2015 roku.

Niektórzy łódzcy radni nie wierzą w te zapewnienia. Tak samo jak w to, że budowę dworca sfinansuje Skarb Państwa, jeśli kolej nie dostanie dofinansowania z UE. Sprawa dotacji ma rozstrzygnąć się w listopadzie.

W środę na sesji Rady Miasta Łodzi przez wiele godzin dyskutowano o budowie dworca Łódź Fabryczna.

Tunel prowadzący do dworca Łódź Fabryczna ze stacji Łódź Widzew pobiegnie nad podziemnym jeziorem, tzw. soczewką wodną. Z tego powodu wiadukt na ul. Niciarnianej będzie wyższy. Jezdnia zacznie wznosić się 300 metrów od tunelu z obu stron. Początek estakady zacznie się już 60 metrów od al. Piłsudskiego. Ul. Nowogrodzka i Józefa pobiegną pod wiaduktem. Będą biegły pod wiaduktem. Obecnie te rozwiązania są w fazie projektowania.

Radni obawiają się o finansowanie budowy dworca Łódź Fabryczna oraz przebudowy dróg wokół dworca, które można zrobić dopiero wtedy, gdy zakończone zostaną prace kolejowe. Wiceminister Andrzej Massel poinformował, że prace mogą przeciągnąć się do 2016 r.

Radny Jacek Borkowski nie wierzy w zapewnienia ministra transportu, że część kolejowa inwestycji zostanie sfinansowana z pieniędzy krajowych, jeśli nie będzie dofinansowania z UE. Borkowski uważa, że potrzebna jest urzędowa decyzja ministerstwa finansów, a nie obietnice ministra, który nie ma wpływu na budżet.

Poseł Mastalerek zapowiedział, że 2 października złoży wniosek, by budowie Łodzi Fabrycznej przyjrzeli się inspektorzy Najwyższej Izby Kontroli. Mastalerek jest przekonany, że prezesowi NIK Krzysztofowi Kwiatkowskiemu leży na sercu Łódź i budowa dworca.

Wiceprezydent Stępień przekonywał, że miejska część inwestycji nie jest zagrożona opóźnieniem, a więc nie powinno być kłopotu z unijnym dofinansowaniem. Ocena wniosku powinna zakończyć się w listopadzie. Umowa na 262 mln zł dofinansowania powinna zostać podpisana jeszcze w 2013 roku. Całość części miejskiej inwestycji opiewa na 413 mln zł.

Radny Borkowski zaprezentował ulotkę przygotowaną przez UMŁ dwa lata temu. Ulotka informuje, że w 2013 r. powinny odbywać się już prace drogowe.

Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT mówi, że nie można budować dróg, bo najpierw muszą zakończyć się prace kolejowe.

Źródło: Tunel na Dworzec Fabryczny powstanie nad podziemnym jeziorem [ZDJĘCIA]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto